Re: [Forum] gtk-problemer

From: root <vfk@wanadoo.dk>
Date: Sat Dec 14 2002 - 20:22:23 CET

Hej Henrik!

"gtk-config --version" og "gtk12-config --version" siger command not found.
Og jeg prøver mig lidt frem med filer og deres placeringer i stedet for pakker, som jeg ikke har held med: Jeg løber hele tiden ind i kompatibilitetsproblemer, eller den og den pakke findes ikke i den ønskede version. Kildekoden vil ikke kompilere osv.
SÅ det er lidt noget rod.
Men til gengæld kan jeg finde ud af læse configure-scriptet og den laver et output til make, som der er fejl i. Så nu forsøger jeg at rette Makefile til, så den finder /usr/lib/gtk, hvor jeg har lænket til /usr/lib/gtk-2.0.
Jeg kører configure-scriptet med parametrene --enable-gui --with-gtk-config=/usr/include/gtk --with-glib-config=/usr/include/glib

Jeg håber, det er svar nok. Ellers må jeg vende tilbage iaften med mere eller tirsdag.

Venligst Claus W