Re: [Forum] Debian 3.0 stable Xserver

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Mon Dec 09 2002 - 11:33:42 CET

Frederik Dannemare wrote:

> lad os starte fra bunden:
>
> virker din mus uden for X. Prøv engang at lukke X ned (eller skift til
> tty1 med ctrl+alt+F1). "cat /dev/psaux" (du har en ps/2 mus, right?) som
> root og bevæg din mus. Skrives der nu en masse underlige tegn på skærmen
> i takt med, at du bevæger musen?

Forst beklager jeg at jeg var en del ukonsentreret i gaar!!

For at jeg ogsaa selv kan forstaa hvad der sker:

cat /dev/psaux:
"cat" forsoger at vise filen "/dev/psaux" som standard output,
paa skaermen. Dette kan af gode grunde ikke lade sig gore, det er ingen
informations baerende file. Der optraeder forst informationer i det ojeblik

musen bevaeges eller en af knapperne aktiveres.

Musen bevaeges eller en af de 3 kanpper aktiveres:
Der kommer en informations strom i det ojeblik musen bevaeges.
Denne infoemations strom, vises som standard output, paa skaermen.

Hvis ovenstaaaaende er rigtigt. Maa det vaere dit maal at fastslaa at
musen er korekt forbundet?

Og for endegyldigt at besvare dit sporgsmaal: Ja der kommer en masse
tegn paa skaermen.

--
Hilsen svend
(-;>/