Re: [Forum] Debian dpkg problem

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Mon Nov 25 2002 - 16:32:22 CET

Internetsnedkeren wrote:

> Jeg har muligvis brugt den forkert. Jeg forsøger ikke at opgradere en dist
> men at dagligt vedligeholde den.
> det skulle så være apt-get upgrade.
>
> Men det giver også de fejl:
> Sorry, but the following packages have unmet dependencies:

Jeg er meget i tvivl om hvorledes termen "unmet" skal oversaettes.
Jeg har provet med ordboger, men synes der mangler en sammenhaeng,
med det efterfolgende afhaengiheder. Jeg horer gerne et bud??

> [...]
> installed
> Depends: libpng12-0 but it is not installable
> libpango1.0-0: Depends: libpango-common but it is not going to be installed
> Depends: libfreetype6 (>= 2.1.1-1) but 2.0.9-1 is to be
> installed
> locales: Depends: glibc-2.2.5-11.2
> E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify
> a solution).
>
> Så hvis jeg gør noget ved dette... altså siger 'apt-get -f install' får jeg
> ret voldsomme ting at vide ("Do only this if absolutely sure you know what

Jeg har tidligere smugkikket i " man apt-get linje 185-224 ", for at faa
fastslaaet hvad
"-f" laver. Jeg laeser det saaledes at -f udforer apt-get uden at tage hensyn
til afhaenigheder,
men kun for at rette fejl, i den aktuelle korsel. Hvis jeg tager fejl vil jeg
gerne korigeres??

Jeg har provet det et par gange, og ikke bagefter kundet finde, nogle tegn paa
folgevirkninger.

--
Hilsen svend
(-;>/