[Forum] Re: [Forum] kan ikke eksekvere binære filer

From: Svend Erik Christiansen <sechr@tdcadsl.dk>
Date: Sun Nov 24 2002 - 15:13:44 CET

Hejsa !

Der kunne evt. være permissions på de directories, hvor de binære filer ligger ?
Fordi der er jo "noget", der vil køre - f.eks. ls

Når du siger "ALT" ikke vil køre, er det således ikke helt rigtigt.
At du kan starte configure via sh, tyder også på, at der mangler execute-permission "et eller andet sted".

Og hvis det er i directories, kan det være hele vejen i stien.

Hvis du f.eks. vil execute noget, der ligger i /usr/local/bin, skal der være execute-permissions hele vejen,
dvs /usr - den har utvivlsomt
/usr/local
og /usr/local/bin
samt naturligvis programmet selv.