Re: [Forum] kan ikke eksekvere binære filer

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Sat Nov 23 2002 - 15:07:38 CET

Claus Ladekjær Wilson wrote:

Hej

> Jeg er ved at være træt af mit gamle problem og kan ikke anden udvej end en
> træls reinstallation af mdk82.

Lyder jo lige voldsomt nok :)

> cdbakeoven: /usr/local/bin/cdbakeoven: cannot execute binary file
> bash: /usr/local/bin/cdbakeoven: Permission denied

Hvad output får du fra en ls -l /usr/local/bin/cdbakeoven

Det lugter lidt af, at den mangler nogen x'er i sine permissions. Eller
måske skal den ligefrem bruge et s så den kan køre med root rettigheder.

Det kan jo også tænkes at den ikke kan få adgang til at skrive til
cd-brænderen (går ud fra det er et brænderscript).

Lidt at tænke over, inden du geninstallerer :)

/Jens