Re: [Forum] danskoversættelser

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Tue Nov 12 2002 - 14:01:27 CET

On Tue, 2002-11-12 at 10:42, Frederik Dannemare wrote:
> nogle af jer, der også er trætte af at se mærkelige danske oversættelser i OSS?

Meget!

> Jovist, mange af os bruger det ikke selv, men jeg hader - hver gang jeg/vi
> præsenterer nye brugere (som ofte gerne have dansk sprog) for Linux - at man
> forvirres af (eller griner over) de mange mærkværdige oversættelser
> (cookie=infokage, plugin=indstik/modul, browser=netsøger, chat
> client=sludreklient, random seed=tilfældighedsfrø, etc).

Helt enig.

> åbenbart diskuteres. Holdningen er desværre lidt, at det er utroligt vigtigt
> at oversætte *alle* engelske ord til (uforstående) danske ord, som ikke
> eksisterer andre steder i det danske sprog end i danskoversatte open source
> programmer.

Hmmm... er det bare mig, der ikke kan finde ud af at melde mig på
listen? Hvor fandt du et link til dette? Skal man være medlem af KLID
(og dermed DKUUG) for at være med på listen?

> Meld dig på listen og giv din mening til kende, hvis dette interesserer dig.
> Se http://www.klid.dk/dansk/hsdg/ for mere info.

HjemmeSafteDanskGruppen - og de regner med at kunne oversætte fra
engelsk til dansk? Suk.

./Brix

--
Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
"In addition to these ample facilities, there exists a powerful