Re: [Forum] Smoothwall

From: Claus Glavind <claus@glavind.net>
Date: Fri Nov 01 2002 - 19:29:19 CET

Hej
On 2002.10.31 20:31 Johnny Holm wrote:
> Hej aalug.
>
> Er der nogen der har erfaring med Smoothwall (GPL 0.9.9 final-p19), og
> kunne de i givet fald hjælpe med mit problem:

Har benyttet Smotwall igennem ca. 2 år og ser frem til den kommende
ver. 2.0 som pt. er i beta2.

> Jeg har installeret en smoothwall med 3 netkort hos en bekendt og
> fulgt
> installationsvejledningen til punkt og prikke, det fungerer også som
> det
> skal, men jeg kan ikke få access til web interfacet fra en anden ip
> adresse (hjemmefra). Jeg har tilføjet min ip adresse og henholdsvis
> port
> 81(http) og port 445(https) i external service access.

Normalt kører http på port 80 og https på port 443, men du kan
selvfølgelig godt have ændret det i din apache opsætning, hvad ved jeg
;)

Nå men det var jo også mere problemet mht. Smoothwall. For at du får
adgang til de forskellige services skal der oprettes regler i både
external services og i port forwarding. External services beskriver
hvilke services der er adgang til udefra på din firewall. Port
forwarding beskriver hvilke servere på DMZ og intern netværk som
håndterer de forskellige services.

Håber det hjælper dig lidt på vej. Ellers må du lige beskrive problemet
lidt mere..

/Claus

--
Claus Glavind              Home: claus@glavind.net