Re: [Forum] Debian unstable

From: Jesper R. Meyer <jrm@upthere.dk>
Date: Thu Oct 31 2002 - 14:12:21 CET

On Wed, 30 Oct 2002 22:28:49 +0100 Kasper Kamp Simonsen wrote:

> Jeg har idag opdateret mit system med en apt-get update og så en
> apt-get upgrade det har
> resulteret i at min dash pakke er gået i stykker hvad når jeg nu?
>
> Jeg kan ikke installer nye pakker da jeg mangler dash.
>
> Jeg kan ikke reinstallerer dash da dash ikke virker.

Er det fordi du ikke kan få en shell at arbejde i?

Hvis du arbejder i X har du sikkert en run-command hvor du kan starte en
anden shell, f.eks. zsh, tcsh etc.

Hvis det er fordi du ikke kan logge ind efter boot fordi din shell ikke
virker, kan du ved boot f.eks. tilføje 'init=/usr/bin/tcsh' eller
lignende til lilo/grub. Herefter kan du starte dit netværk og hente den
gamle ver. af dash (bash?) og installere den.

/jrm