Re: Sv: [Forum] At mounte en FAT-partition i Red Hat 8

From: Jesper Fruergaard Andersen <aalug@skydiver.dk>
Date: Mon Oct 21 2002 - 18:12:59 CEST

On Monday 21 October 2002 17:06, Kristian Dalgård wrote:

> Det var sådan set fint nok at der kom mere end ét, da det sidste var det
> mest detaljerede... Ved ikke helt hvad det første var...

Du skriver du har ledt efter hvor du kan få svar på dine spørgsmål, det
fortæller jeg dig. Ingen grund til at jeg skal brugt tid på at forklare det,
når du kan læse det andensteds. Hvis du så ikke forstår det der står der er
det en anden ting.

> Nu ville jeg så gerne vide tre ting:
> 1. Hvad betyder de to tal tilsidst i kommandolinjen? Den ene af jer skrev 2
> tilsidst, men den anden skrev 0. Hm... 2. Jeg bliver lidt nervøs når der

Hvilket fx. kan læses i mansiden til fstab.
Det er altid en god idé at læse mansider eller anden dokumentation. Man lærer
ofte en smart feature eller lignende man ellers ikke lige ville have tænkt
over.

> bliver sagt 'fdisk' pga. det værktøj i DOS som kan bruges til at formatere
> harddisken med. Det er ikke sådan at når jeg bruger kommandoen fdisk med en
> forkert parameter (er det ikke det det hedder?),så er hele skidtet væk,

Er man root kan man aldrig vide sig sikker, hvis man gør noget man ikke hvad
hvad er. Der er mere end ét eksempel på at et forkert placeret mellemrum kan
lave stor skade.

--
Jesper
  6:07pm  up 3 days, 17:29,  2 users,  load average: 1.11, 1.05, 1.01