Re: Sv: [Forum] At mounte en FAT-partition i Red Hat 8

From: Internetsnedkeren <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Mon Oct 21 2002 - 09:53:19 CEST

mandag den 21. oktober 2002 08:38 skrev du:
> Jeg går ud fra at du har din Windows på 1. partition på 1. harddisk hvis
> det er tilfældet er fremgangsmåden som følger Du opretter 1 directory hvor
> du kan mounte din windows partition f. eks i /mnt dvs. i konsollen skriver
> du mkdir /mnt/windows > klik enter
> næste trin er at indsætte en linie i /etc/fstab > gå ind i en editor og åbn
> /etc/fstab og indsæt følgende linie /dev/hda1    /mnt/windows     vfat
>  noauto    0 0 > klik enter >husk at gemme herefter opretter du et link på
> dit skrivebord hvorfra du kan mounte din Windows partition eller du kan
> [...]
Det anede jeg ikke at man kunne. Og det var endog installeret som default på
min Libranet2.0 installation.
Er der noget med at man ikke skal skrive i filerne fra Linux for ikke at
ødelægge filerne?
Kan man via wine (eller fx codeweawers wine) køre exe filer på denne måde og
stadig ikke ødelægge dem?
mvh Gunner