Sv: [Forum] At mounte en FAT-partition i Red Hat 8

From: Helge Christiansen <helgec@worldonline.dk>
Date: Mon Oct 21 2002 - 08:38:16 CEST

Hej

Jeg går ud fra at du har din Windows på 1. partition på 1. harddisk hvis det er tilfældet er fremgangsmåden som følger
Du opretter 1 directory hvor du kan mounte din windows partition f. eks i /mnt dvs. i konsollen skriver du
mkdir /mnt/windows > klik enter
næste trin er at indsætte en linie i /etc/fstab > gå ind i en editor og åbn /etc/fstab og indsæt følgende linie
/dev/hda1 /mnt/windows vfat noauto 0 0 > klik enter >husk at gemme
herefter opretter du et link på dit skrivebord hvorfra du kan mounte din Windows partition
eller du kan mounte fra konsollen

mvh
www.helgec.goggle.dk