[Forum] At mounte en FAT-partition i Red Hat 8

From: Kristian Dalgård <kristian.d@mail.dk>
Date: Sun Oct 20 2002 - 23:14:38 CEST

Hej forum

Dette er mit første indlæg her, og jeg venter spændt på om der kommer svar. Jeg har for en uge siden installeret Red Hat Linux 8.0, og som total nybegynder har jeg indtil videre mest udforsket den grafiske brugergrænseflade.

Jeg forventer ikke lynhurtigt og nemt at blive semiprof til Linux, men jeg vil gerne starte fra en ende af og forsøge at danne mig nogle basiskundskaber.

Her kommer mit første spørgsmål så:
Jeg har Windows XP installeret på primærpartitionen og så har jeg en 22 GB partition til filer og en 3-4 GB partition til Linux. Som man kan regne ud, går opgaven nu ud på at mounte den store fil-partition under Linux. Filsystemet er FAT og såvidt jeg husker FAT32.

Jeg har selvfølgelig søgt på alle mulige support-sider, og også læst i reference-dokumenter og manualen, men de sidste giver ikke rigtig noget resultat, og den første viser mest specifikke problemer som enkelte brugere har haft. Jeg har også brugt Google, med ca. samme resultat dog fandt den nogle enkelte sider med nogle kommandoer til en oldgammel version af Linux.

Jeg er ikke 100% med på hvordan det her mailinglist-system fungerer, men jeg håber at nogen kan svare mig på mit spørgsmål.

Med venlig hilsen
Kristian