Re: [Forum] instalation af phpMyAdmin

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Thu Oct 17 2002 - 09:37:24 CEST

Bjorn og Kadri wrote:

Davs :)

> Interessant! svarer med en utrolig mængde information
> starter med PHP version 4.0.6
> Er der brug for at jeg kopierer den ud i mailen?

Nope. Det var bare for at finde ud af, om der er en fungerende php, og
det ser det jo ud til at der er. Så lang så godt :)

> Jeg har indsat password så det er identisk med Linux root, men det ser ud
> til ikke at være nødvendigt

Skulle det ikke være. Normalt er dette blankt i MySQL, så med mindre du
har gjort noget aktivt for at ændre det, så vil jeg tro der er fri adgang :)

> Browseren skriver stadig:

Hmm... stædig dims ;)

> Jeg tror ikke det skulle betyde noget, men jeg har Apache PHP og mySQL
> kørende på en gamme maskine der er server til min ADSL udgang men for det
> meste arbejder jeg på en anden der kan trække en KDE front. Jeg har ikke
> nogen problemer med at de to maskiner ser hinanden i øvrigt.

Jeg går ud fra, at du har phpMyAdmin installeret på samme gamle boks? -
hvis det er tilfældet, skulle der ikke være nogen problemer, hvis bare
du kan fange en side på maskinen med din browser (og det så det jo ud til).

I øvrigt ville jeg nok overveje at eksperimentere på en maskine der ikke
er officenligt synlig, men det er jo nok lidt et temperaments-spørgsmål :)

Jeg er mystificeret... nogen der har nogle gode forslag? - alternativt
kan du jo tage dyret med til næste samling. Så kan vi jo kigge på det.

Du kan evt. smide din httpd.conf og din php.ini og din config.inc.php i
en mail til jens@unix.dk, så skal jeg prøve at smide dem efter min
maskine og se, hvad der sker.

/Jens