Re: [Forum] instalation af phpMyAdmin

From: Bjorn og Kadri <bjornkadri@bjornen.dk>
Date: Thu Oct 17 2002 - 08:35:34 CEST

Hej igen

> Jeg går ud fra, at du har en apache webserver med php-support kørende?

Jeps begge fra redhat 7.2 CDerne

> lav evt. en index.php i /var/www/html/, der indeholder:
> <?php phpinfo();?>
Interessant! svarer med en utrolig mængde information
starter med PHP version 4.0.6
Er der brug for at jeg kopierer den ud i mailen?

> Når den hentes frem i browseren, skulle der gerne komme en masse info om
> din php-installation frem. Prøv det, så vi er sikre på der er fungerende
> php.

> Hvis ikke du har gjort noget aktivt, vil jeg tro dette password er
> blankt. MySQL's root er ikke den samme som linux'. Default er MySQL's
> root oprettet med et blankt password.
Jeg har indsat password så det er identisk med Linux root, men det ser ud
til ikke at være nødvendigt

Browseren skriver stadig:

Jeg tror ikke det skulle betyde noget, men jeg har Apache PHP og mySQL
kørende på en gamme maskine der er server til min ADSL udgang men for det
meste arbejder jeg på en anden der kan trække en KDE front. Jeg har ikke
nogen problemer med at de to maskiner ser hinanden i øvrigt.

MVH
Bjørn