Re: [Forum] instalation af phpMyAdmin

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Wed Oct 16 2002 - 14:06:22 CEST

Bjorn og Kadri wrote:

Hej Bjørn

> så kommer alle begynderspørgsmålene

Hit med dem :)

> jeg er ved at insallere phpMyAdmin i håb om at jeg kan gafle mig ind på mySQL

Kan jeg godt forstå. Det er et godt produkt.

> Downloaded og udpakket i var/www/html/phpMyAdmin/

Jeg går ud fra, at du har en apache webserver med php-support kørende?
lav evt. en index.php i /var/www/html/, der indeholder:

<?php phpinfo();?>

Når den hentes frem i browseren, skulle der gerne komme en masse info om
din php-installation frem. Prøv det, så vi er sikre på der er fungerende
php.

> jeg har rettet config.inc.php
> så stien til url passer til min opsætning
> under host settings sat:
> Localhost
> socket
> config
> root
> mit password for linux root

Hvis ikke du har gjort noget aktivt, vil jeg tro dette password er
blankt. MySQL's root er ikke den samme som linux'. Default er MySQL's
root oprettet med et blankt password.

> Browseren skriver
> MySQL udvidelser kan ikke loades
> check PHP konfiguration.

Hmm... jeg tror du lige skal tilbage og checke vha. index.php, så vi
lige kan se, om der er liv i php. Så kan vi taget et kig på den her
bagefter (hvis ikke den løses i samme omgang).

/Jens