Re: [Forum] .bash_profile vs .xinitrc vs .xsession

From: Søren Boll Overgaard <aalug@fork.dk>
Date: Mon Oct 14 2002 - 14:23:21 CEST

On Mon, 2002-10-14 at 14:13, Henrik Brix Andersen wrote:

> Jeg har også prøvet at skrive dem i ~/.xsession (og gjort den
> eksekverbar), men så bliver kommandoerne kun kørt ved valg af 'Default
> Session' i gdm (og så bliver for øvrigt KUN de kommandoer kørt, jeg får
> ikke nogen gnome-session startet op).
>
> Nogen der har nogle forslag?

Lad .xsession indeholde dine extra-kommandoer (og sørg for at de
returnerer kontrol til scriptet), og afslut filen med at køre det/de
program(mer) der skal til at starte gnome?

Det virker for mig med blackbox, der jo indrømmet er noget mere skrabet
end gnome.

--
Søren O.                                       ,''`.
                                              : :' :