Re: [Forum] Lets

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Fri Oct 11 2002 - 16:06:31 CEST

On Fri, 2002-10-11 at 01:24, Knud Sørensen wrote:
> Forslaget var at vi indførte et LETS i aalug,
> formålet var at skabe noget mere aktivitet i aalug.

At få en highscoreliste over hvem der ved mest i AaLUG giver næppe mere
aktivitet.

> Jeg antager at vi ikke er interesserede i en
> masse foredrag som ingen gider at høre.

For øjeblikket er problemet, at vi _slet_ ingen foredragsholdere har.
Hverken nogen der vil holde foredrag om emner, som folk gider at høre om
eller det modsatte.

> Som matematiker har jeg lært at det første man
> skal gøre for at optimere noget er at kunne måle det.

Hvordan vil du måle sammenholdet i en forening? Ved at lave et system,
så folk står i gæld til hinanden?

> Ekspertens point system har flere mangle ifølge LETS teori,
> et af dem er at de ikke værdi ansætter deres point,
> hvilke giver mulighed for inflation.

Men du har endnu ikke forklaret, hvad det er disse point kan bruges til
(udover at komme øverst på en liste)?

> Flere har påpeget at det ikke koster noget at hjælpe hinanden.
>
> Med det er ikke rigtig for det koster jo tid.

Det vil stadigt koste tid selvom vi indfører et pointsystem.

> Min egen holdning er at jeg syntes at LETS er
> så interessante at det skal afprøves.
> Jeg ville bare fortrække at det var AALUG
> er fik glæde af den ekstra aktivitet.

Jeg tror desværre ikke AaLUG er det rigtige sted at afprøve noget
sådant. Personligt synes jeg, det er en dårlig idé. Opensource-verdenen
har altid handlet om at hjælpe hinanden; ikke for at få credits af den
ene eller anden slags, men at hjælpe hinanden for at give noget tilbage
til dem, der hjælper en selv. Indtil videre har det kørt fint uden noget
pointsystem.

Mvh
./Brix
PS: Hvor mange point får jeg for at komme med min holdning om dette
emne?

--
Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
  "Cogito ergo sum"