Re: [Forum] Lets

From: Internetsnedkeren <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Thu Oct 10 2002 - 22:05:56 CEST

> Jo, det blev nævnt, men nu var det jo ikke alle som var til stede, jeg
> forstår bare
> stadig ikke hvordan det skal virke i praksis. Så vidt som jeg forstår det
> her
> LETS system (og ret mig endelig hvis jeg tager fejl) så er det et system
> for folk som syntes det er fedt at være øverst på en highscore liste.
Ja, men så hár du nok ikke forstået det. Jeg ved heller ikke om jeg har, men
her er hvad der står på deres hjemmeside:
A LETSystem is a trading network supported by its own internal currency. It
is self- regulating and allows its users to manage and issue their own 'money
supply' within the boundaries of the network.

> Hvordan virker det i praksis? Lad os sige jeg bruger 3 min på at svare på
> et spørgsmål, det får jeg f.eks. 30 point for. Hvis jeg laver et fordrag
> som tager
> 3 timer at forberede og 2 timer at holde så har jeg brugt 5 timer (tid jeg
> har
> brugt fordi jeg havde lyst) skal jeg så have 3000 point for det?
Jeg refererer til 'lets' siden igen:
Money overcomes the limitations of barter. I give you money for your goods
and services and you can spend it elsewhere. In a LETSystem you can use your
account to buy what you want from one person and then sell what you can to
another.

> Hvad er det nu lige dem som svare får ud af det? 20 point som kan bruges
> til hvad? Jeg forstår det altså ikke....
Se ovenstående.

> Hvordan skal gamle forståes? som i alder eller som i folk der har været på
> listen længe.
Jeg tænkte på dem som måske hár været aktive men som er faldet fra. Dem som
systemet skulle være henvendt til.

> Nu har jeg været med i AaLUG siden begyndelsen og efter min mening så
> virker vores
> mailing lister fint, jeg har ikke hørt om folk som har svaret på spørgsmål
> fordi de syntes
> det var en pligt. Vi kan vel alle huske da vi var helt nye i Linux
> verdenen. Det vi mangler
> i AaLUG er tilgengæld nogle flere fordrag om stort og små, og der kan LETS
> nok ikke
> hjælpe
For ikke så længe siden var der her på listen nogen frustration angående
generalforsamlingen og folks manglende lyst til at være med i bestyrelsen.
Der var så vidt jeg ved, nogle der ønskede sig et højere niveau af aktivitet,
især fra folk, der vidste nok til at de ville kunne lave et foredrag på en
times tid.
Nu kommer der så én, der foreslår en løsning til hvordan dette kunne ske. Og
før vi har forstået hvad det går ud på, skydes det i sænk, fordi det "ikke er
det vi har brug for".
Jeg er ikke nogen fortaler for 'LETS'. For mig er det 3 dage gammelt. Jeg har
browset lidt rundt på deres hjemmeside og nu ved jeg lidt mere men ikke
meget. Det ser for mig ud som et helt 'penge' system, som man i et
lokalsamfund kan bruge til at udveksle varer og services med. For mig at se
kan det da godt være at det kunne starte noget godt i aalug. Men det er da
ikke noget jeg ved, og det ville kræve nogen studie at sætte det op m.m.

Hvis alle er imod det og ingen gider at sætte sig ind i hvordan det kører,
ja, så skal vi jo bare køre videre på den måde det hele tiden har kørt på.
Jeg synes også at <forum> kører fint og det er for mig en fin måde at
kommunikere på. Det har jeg ingen problemer med. Men jeg er også mere
spørgsmålsstilleren end -svareren.(indtil videre ;-)

mvh Gunner