Re: [Forum] Lets

From: Kasper Kamp Simonsen <kks@monsters.dk>
Date: Thu Oct 10 2002 - 20:04:32 CEST

> Blev det ikke pointeret mange gange den aften at man helt klart ville
optjene
> points for at lave sådan noget??

Jo, det blev nævnt, men nu var det jo ikke alle som var til stede, jeg
forstår bare
stadig ikke hvordan det skal virke i praksis. Så vidt som jeg forstår det
her
LETS system (og ret mig endelig hvis jeg tager fejl) så er det et system for
folk som syntes det er fedt at være øverst på en highscore liste.

Jeg mener bestemt ikke det er et system som giver os mere aktivitet,
tværtimod
så tror jeg som jeg har skrevet tidligere at nye medlemmer måske vil være
tilbage
holdene for derefter at melde sig ind i en anden LUG. Hvis det var et point
system
de var ude efter så kunne de jo bare bruge eksperten.

Hvordan virker det i praksis? Lad os sige jeg bruger 3 min på at svare på
et spørgsmål, det får jeg f.eks. 30 point for. Hvis jeg laver et fordrag som
tager
3 timer at forberede og 2 timer at holde så har jeg brugt 5 timer (tid jeg
har
brugt fordi jeg havde lyst) skal jeg så have 3000 point for det?

> Det er til gengæld rart at have nogen at spørge, og hvis dem der kán
spørges,
> hænger længere ved fordi de selv også har en chance for at få noget ud af
> det, ja så er det da for mig en god ting. Det er vel dybest set en form
for
> at værdsætte hinanden og 'lets' ville måske kunne lette dette.

Hvad er det nu lige dem som svare får ud af det? 20 point som kan bruges til
hvad? Jeg forstår det altså ikke....

Hvis der kommer et spørgsmål på listen og jeg kan svare og har tid så svare
jeg,
det gør jeg fordi jeg har lyst til at svare og fordi der jo også er folk som
svare på
mine spørgsmål. Hvis det bliver en pligt at jeg skal svare fordi jeg ellers
ikke
point nok til at stille et spørgsmål så gider jeg da ikke, så finder jeg da
bare en
anden LUG.

> At du hjælper en med noget og denne hjælper videre med noget andet.

Er det ikke sådan vi gør idag? En hjælper mig med et problem og jeg hjælper
en anden med et problem, det behøver vi da ikke et regnskabs system til
at finde ud af.

> Måske kunne vi få nogle kommentarer fra flere 'gamle' om hvad de synes om
det.

Hvordan skal gamle forståes? som i alder eller som i folk der har været på
listen længe.

Nu har jeg været med i AaLUG siden begyndelsen og efter min mening så virker
vores
mailing lister fint, jeg har ikke hørt om folk som har svaret på spørgsmål
fordi de syntes
det var en pligt. Vi kan vel alle huske da vi var helt nye i Linux verdenen.
Det vi mangler
i AaLUG er tilgengæld nogle flere fordrag om stort og små, og der kan LETS
nok ikke
hjælpe, men det er selvfølgelig bare min mening.

/Kasper