[Forum] Debian2.2.r4-i386 instalation paa IBM ThinkPad 380ED netkort

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Wed Oct 09 2002 - 10:23:55 CEST

Hej
Jeg er ved at installere Debian2.2.r4-i386 paa en IBM
ThinkPad 380ED,
det netkort jeg har til maskinen. Indeholder folgende
informationer:

Fabrikat: 3Com EtherLink III (LAN PC Card)

Type: 3C589D-COMBO (For 10BASE-T and Coax)

Jeg hr provet med folgende moduler:

3c501
3c503
3c505
3c507
3c509
3c515
3c523
3c527
3c59x

De giver alle folgende fejlmeddelse:

Installing module 2c5xx. If the devices isn't there, or
isn't configured correctly, this could cause your system to
pause for up to a minuter.

/lib/modules/2.2.19/net/3c5xx.c: init_module: Device or
resource busy
Hint: this error can be caused by incorect module
parameters, including invalid IO and IRQ parameters
/lib/modules/2.2.19/net/3c5xx.c insmod
/lib/modules/2.2.19/net/3c5xx.c failed
/lib/modules/2.2.19/net/3c5xx.c insmod 3c5xx failed

Installation failed

Please press ENTER when you are ready to continue.

Jeg har provet insallatonen med kortet monteret, samt med
kortet ikke monteret, med kortet monteret, og tilsluttet mit
lokal net. Alt med samme fejlmeddelse til folge.

Mit bud er: Forkerte modul parametre.
                      Forkert modul

Det med parametrene forstaar jeg ikke, saa det skal vaere,
en forklaring med livrem og seler?
Hvis det er et forkert modul, hvad er da det rette modul, og
kan jeg fortsaette installationen, og installere det senere?

--
Hilsen svend
( -;>/