Re: [Forum] Bredbånd

From: Esben Nielsen <simlo@phys.au.dk>
Date: Sat Sep 28 2002 - 20:58:41 CEST

Jeg kopierede et firewall script fra nettet et eller andet sted....
Det skal blot køres når begge netinterfaces er oppe og køre. eth0 er udad
og eth1 er indad. Jeg har justeret det lidt så jeg kun har port 22 og port
4000 åbent indad. Alt virker udad. Det burde virke på alle 2.4 kerner med
iptables.
På min redhat 7.1 kalder jeg det fra /sbin/ifup.local ved at addere

if [ "${DEVICE}" = "eth1" ]
then
 /etc/rc.d/rc.firewall
fi

nederst. Men du kan nok finde et passende script at kalde det fra. Om
ikke andet i /etc/rc.d/rc.local .

Esben

PS. Man kan helt sikkert sætte det op med nogle menuer, men er det ikke
nemmere at fyre (næsten) færdigt et script af? Især, når man ikke ved hvad
det går ud på....