Re: [Forum] Opfordring til at deltage

From: Internetsnedkeren <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Thu Aug 15 2002 - 21:43:01 CEST

> Er interessen for AaLUG så lille? Er der virkeligt ingen, der har lyst
> til at gøre en indsats? Husk på, det er ikke bestyrelsen alene, der får
> AaLUG til at køre rundt. Ja, det vil sige, det er det jo åbenbart lige
> nu.
For mit vedkommende er det lidt svært at engagere mig når man også lige har
børnenes musikforeninger der skal køres til, laves hjemmeside for, skolen med
18 møder om året + rengøring og så det løse...

Altså,... der ér meget at se til.

 I det seneste halve år at mødes med et par stykker for at få forskellige
ting til at køre på min linuxboks. Simple ting som at få en printer til at
køre, at få Mandrake ordentlig installeret, at komme på stofanet, at sætte
apache op og at få php til at køre på boksen, at lave backup mm. Det har
været rigtig godt og jeg bruger selv kun Linux nu. Men dette er altså
niveauet af kompetence her i huset.

> Hvordan ser fremtiden for AaLUG ud?
Jeg har været til nogle torsdags møder, hvor det gik ret meget hen over
hovedet på mig (firewalling, ldap mm. blev der snakket om) og et par
weekender nede i Mindebrogade hvor den ene var rigtig god for mig for jeg fik
løst nogle helt basale ting (som weekenden ikke handlede om :-))

Jeg har nogle gange spurgt på denne forum liste og har fået rigtig god hjælp,
og jeg nyder meget at bruge denne gruppe som inspirationskilde (der har ikke
været så meget jeg kunne sváre på :-(.

Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skulle kunne bidrage med. Jeg er glad for de
arrangementer som jeg har været med til, men de har ikke været totalt spot on
på hvad jeg kunne bruge. Så interessen for linux og aalug er ikke lille men
dog ikke stor nok til at jeg ville finde en babysitter til et møde som jeg
ikke føler jeg har det store at bidrage til.

Meget tid går jo stadig med at rode med "Running Linux" men jeg kan dog
rudimentære ting i php og mysql: sætte det op og lave tabeller der
overholder normalform 1 :-)... få postgresql til at køre og webserveren til
at kommunikere med den osv. Så hvis der er noget arbejde der inkluderer
arbejde indenfor dette område, er jeg ikke uvillig til at bidrage.

Det var lidt tanker herfra. Hvis jeg skulle blive rigtig enthusiastisk med
aalug skulle jeg nok få flere ting til at lykkes, gennem foreningen på
forskellige områder. Måske mødes med nogle fra der HELT lokale område, får at
finde løsninger på, hvad man nu lige sidder med.

Det var så en lille opfordring til at starte en diskussion her i gruppen om,
hvad vi kunne bruge gruppen til, under hvilke former, på hvilket niveau osv

Jeg er helt vild med linux og bruger det i timer hver eneste dag, så
interessen hos mig er rigtig stor indenfor emnet...
Os nu skulle man jo kunne få WarCraft3 til at køre på den ... har dog ikke
prøvet at sætte det op endnu...
Håber andre vil bidrage til diskussionen.
mvh Gunner