Re: [Forum] OpenOffice 1.0 og udskrivning

From: Torben Andersen <the.beauty@get2net.dk>
Date: Sun Aug 04 2002 - 01:11:06 CEST
Jamen, jeg kan slet ikke komme ind i file -> printer opsætning. Den kommer med samme fejlmeddelelse. Kan det have noget at gøre med, at jeg installerede den som root med "-net" option og derefter med setup installerede under min normale brugerprofil ?? Iøvrigt alle printere virker under printtool.

Mange hilsener Torben (som lige har givet en flok tyskere en nådig død i RTCW - fedt spil!)
Hej Torben

Jeg beklager det svar var lettere forvirret.

Hvis din printer ikke fungerer under linux:

Find printtool !

Opsæt din printer således at alle 3 test i printtool laver
udskrifter.
Evt. test med "emacs"  Tools --> Print --> Postscript Print
Buffer
Det er kun nødvendig hvis du er usikker på om printeren
virker.

Hvis/Når din printer fungerer under linux:

I OOo

File -> printer settings -> properties

Vælg den printer som ikke er "Generic printer" i printer
settings!

Hos mig henvises der til <lp> som viser at printet er gået
til printqueue.

Indstil papirformat m.v.  i propeties!

Men det er vigtigt at din printer er opsat under linux
først.

Det kan tænkes at du løber ind i problemer med
printqueue'en.
Læs "man lpq"

--
Hilsen svend