Re: [Forum] OpenOffice 1.0 og udskrivning

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Fri Aug 02 2002 - 21:12:57 CEST

Torben Andersen wrote:

> Tak til Svend for hans svar. Jeg forstår ikke hvad der
> menes med linien:
>

> Din printer i Linux -> Generic printer

Det er noget sludder!!

> Jeg kan ikke definere en printer med dette navn med
> printtool. Jeg kan iøvrigt slet ikke komme ind i
> printeropsætningen i OO; den kommer med samme
> fejlmeddelelse :-(
>
> Håber på hjælp !
>
> Torben

Hej Torben

Jeg beklager det svar var lettere forvirret.

Hvis din printer ikke fungerer under linux:

Find printtool !

Opsæt din printer således at alle 3 test i printtool laver
udskrifter.
Evt. test med "emacs" Tools --> Print --> Postscript Print
Buffer
Det er kun nødvendig hvis du er usikker på om printeren
virker.

Hvis/Når din printer fungerer under linux:

I OOo

File -> printer settings -> properties

Vælg den printer som ikke er "Generic printer" i printer
settings!

Hos mig henvises der til <lp> som viser at printet er gået
til printqueue.

Indstil papirformat m.v. i propeties!

Men det er vigtigt at din printer er opsat under linux
først.

Det kan tænkes at du løber ind i problemer med
printqueue'en.
Læs "man lpq"

--
Hilsen svend