Re: [Forum] (no subject)

From: Jesper Fruergaard Andersen <aalug@skydiver.dk>
Date: Mon Jul 22 2002 - 04:31:08 CEST

On Monday 22 July 2002 03:12, you wrote:

> Jeg er ikke lige den store haj til linux, men jeg har da fået sat en fin
> RedHat 7.3 op. Nu ville jeg så gerne også have noget lyd ud af mit lydkort,
> men den siger i Control Centeret under Information og Sound: Sorry, no info
> available about soundcard! Under PCI skriver den godt nok at den har fundet
> et Yamaha lydkort og det hele!!

Control Centeret.. det må være i KDE?
Det skal man måske ikke lægge så meget i. På de 2 maskiner jeg har med
lydkort i siger den det samme, men de virker fint.

> Nu er mit spørgsmål jo så: Hvordan installere jeg en form for driver, så
> jeg kan få noget glæde ud af min nye linux maskine??

Kommer an på hvad der sidder for en chip på kortet. Jeg har en maskine med
onboard lyd med en Yamaha OPL3-SA3 chip, som bruger opl3sa2, dvs.:
# modprobe opl3sa2

--
Jesper