Re: [Forum] (no subject)

From: Michael Westergaard <mw@daimi.au.dk>
Date: Mon Jul 22 2002 - 01:23:19 CEST

> From forum-admin@aalug.dk Mon Jul 22 01:05:26 2002
> Subject: [Forum] (no subject)
>
> Hejsa
>
> Jeg er ikke lige den store haj til linux, men jeg har da fået sat en fin
> RedHat 7.3 op. Nu ville jeg så gerne også have noget lyd ud af mit lydkort,
> men den siger i Control Centeret under Information og Sound: Sorry, no info
> available about soundcard! Under PCI skriver den godt nok at den har fundet
> et Yamaha lydkort og det hele!!
>
> Nu er mit spørgsmål jo så: Hvordan installere jeg en form for driver, så jeg
> [...]

Proev at koere sndconfig (som root). Det loeser maaske problemet.
Hvis den siger at den ikke kan finde kortet, er det fordi den ikke
kan finde en driver. (Bare fordi den under PCI siger at den kender
navnet, betyder det ikke at den har en driver til kortet.) Hvis
den ikke kan finde en driver, maa du i gang med google.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <michael@klafbang.dk>