Re: [Forum] Opgradering af Apache og PHP

From: Søren Boll Overgaard <aalug@fork.dk>
Date: Wed Jul 03 2002 - 00:43:09 CEST

On Wed, Jul 03, 2002 at 12:36:30AM +0200, Niels Bech wrote:
> Hejsa
>
> Et spørgs der måske falder lidt udenfor ...
> Men med alt dette orme halløj og andet er det
> måske relevant alligevel.
>
> Jeg har opgraderet min apache og php til nedenstående:
>
> Mandrake 8 (2.4.18)
> Apache 1.3.26
> PHP 4.2.1
> MySQL 3.23.51
> (alt er rpm'et)
>
> Mit problem ligger så i at jeg får en:
>
> Fatal error: Call to undefined function: session_start() in /sti/fil on line
> xx

> [...]

Prøv at lave et php-script der udfører funktionen phpinfo(), altså:
<?php phpinfo(); ?>
Gå derefter ind på siden og se om der under overskriften Session står:
Session support: enabled
Hvis ikke, så er php ikke kompileret med support for sessions. Det burde den nu
være, hvis den kommer fra en officiel Mandrake RPM, men prøv evt. alligevel.

--
Søren O.                                       ,''`.
                                              : :' :