Re: [Forum] IPtables redirect problem

From: NightVision <nightvision@boolean.dk>
Date: Tue Jun 25 2002 - 20:06:32 CEST

Jeg er newbie hvad linux angår, men ok, så er det ipmasqadm og ikke
IPtables.

ifconfig | grep "inet addr" | grep -v "127.0.0.1" | awk '{print $2;}' |
awk -F':' '{print $2;}'

virker fint den skriver IP'en for begge netkort interfaces (intern/ekstern)
Mit eth1 kort er det eksterne, som den nok kun skal skrive ip'en fra.

Hvordan skriver jeg variablen med kommandoen ovenfor?

- Rune Johannesen
Esbjerg