Re: [Forum] IPtables redirect problem

From: Henrik Brix Andersen <brix@scienceworld.dk>
Date: Tue Jun 25 2002 - 19:07:11 CEST

On Tue, 2002-06-25 at 18:59, NightVision wrote:
> Jeg bruger IPtables til at redirecte specificerede porte fra min linux box
> til min computer på det lokale netværk.

For mig ser det ud til at du bruger "ipmasqadm".

> Koden ser således ud og virker
> perfekt:
>
> ipmasqadm portfw -a -P tcp(eller udp) -L ServerIP(ekstern) Port -R LokalIP
> Port
>
> Problemet ligger i at jeg har kabel og er connected via. DHCP - dvs. IP'en
> skifter hele tiden. Er der nogen som ved, hvordan jeg kan få IPtables til
> selv at opdatere den eksterne IP? Kan man evt. lave en variable?

Du kan jo lave en variabel, som du selv er inde på.
Prøv følgende kommando:

"ifconfig | grep "inet addr" | grep -v "127.0.0.1" | awk '{print $2;}' |
awk -F':' '{print $2;}'"

Mvh
./Brix

--
Henrik Brix Andersen <brix@scienceworld.dk>
"I feel like... I feel like I could take on the World!"