[Forum] IPtables redirect problem

From: NightVision <nightvision@boolean.dk>
Date: Tue Jun 25 2002 - 18:59:29 CEST

Hej

Jeg bruger IPtables til at redirecte specificerede porte fra min linux box
til min computer på det lokale netværk. Koden ser således ud og virker
perfekt:

ipmasqadm portfw -a -P tcp(eller udp) -L ServerIP(ekstern) Port -R LokalIP
Port

Problemet ligger i at jeg har kabel og er connected via. DHCP - dvs. IP'en
skifter hele tiden. Er der nogen som ved, hvordan jeg kan få IPtables til
selv at opdatere den eksterne IP? Kan man evt. lave en variable?

På forhånd tak.

- Rune Johannesen
Esbjerg.