Re: [Forum] Firewall output

From: Mads Toftum <mads@toftum.dk>
Date: Sun Jun 23 2002 - 19:46:33 CEST

On Sun, Jun 23, 2002 at 07:39:46PM +0200, Kasper Kamp Simonsen wrote:
> Hejsa....
>
> Efter at have konfigureret min maskine uden firewall, har jeg nu sat en
> firewall
> op som ekstra sikkerhed.
>
> Når der så kommer et "angreb" så skrives der i syslog, men det kommer også
> på skærmen,
> er det normalt eller er det fordi jeg mangler at konfigurer et eller andet?

Det er din syslog der er sat til at vise på skærmen - kig i /etc/syslog.conf
Du skal se efter en linie der ender med /dev/console - hvis du fjerner den
bliver der ikke dumpet til console længere. Alternativt kan du pege den på
en logfil (hvis ikke filen eksisterer i forvejen, så hust at touch'e den
inden du genstarter syslog)

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall