RE: [Forum] Services

From: Kasper Kamp Simonsen <kks@monsters.dk>
Date: Sun Jun 23 2002 - 10:32:16 CEST

Morten Liebach skrev

> Vistnok en /dev/null agtig ting på netværk. Unyttig.

OK, væk med den...

> time og Daytime er svjh. ekstremt primitive forløbere til ntp og lign.
> Unyttige.

Og så var de også væk.. :)

> Eller fjern [x]inetd helt, hvis maskinen skal køre web, mail og sshd som
> de eneste services er der ingen grund til at have inetd med en tom .conf
> fil kørende.

Ja, da jeg havde udkommenteret ovenstående services så er inetd.conf helt
tom, så nu har jeg fjernet /etc/rc2.d/S20inetd.

> Hvis maskinen kun skal være firewall er det iøvrigt en god ting at
> skrabe installationen så totalt som overhovedet muligt, men det kan i
> nogen tilfælde være et temmelig stort arbejde med Linux ... :)

Jeg har installeret et base debian system (ca. 50 mb) så har jeg godt
nok opgraderet den til testing for at få kernel 2.4 for jeg vil hellere
rode med iptables end med ipchains. Så jeg tror ikke rigtig jeg får
en mindre system.

/Kasper