Re: [Forum] Services

From: Morten Liebach <m@kallisti.dk>
Date: Sat Jun 22 2002 - 13:54:19 CEST

On 2002-06-22 11:59:29 +0200, Frederik Dannemare wrote:
> [...]
Vistnok en /dev/null agtig ting på netværk. Unyttig.

time og Daytime er svjh. ekstremt primitive forløbere til ntp og lign.
Unyttige.

> de startes gennem inetd. kommenter dem ud i conf'en og genstart inetd

Eller fjern [x]inetd helt, hvis maskinen skal køre web, mail og sshd som
de eneste services er der ingen grund til at have inetd med en tom .conf
fil kørende.

Hvis maskinen kun skal være firewall er det iøvrigt en god ting at
skrabe installationen så totalt som overhovedet muligt, men det kan i
nogen tilfælde være et temmelig stort arbejde med Linux ... :)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
Morten Liebach <m@kallisti.dk>, webpages at http://kallisti.dk/