Re: [Forum] stofascript

From: Søren Boll Overgaard <aalug@fork.dk>
Date: Sun Jun 16 2002 - 18:39:47 CEST

On Sun, Jun 16, 2002 at 05:11:24PM +0200, Internetsnedkeren wrote:

> Jeg kører Mandrake 8.1 som ikke har et /sbin/ifup-local script. Hvis jeg
> putter scriptet ind i min .bashrc vil den så kun starte op når jeg åbner en
> terminal?

Ja, men det har du næppe lyst til. Husk at det betyder at scriptet eksekveres
hver eneste gang du starter en terminal. Dels tager det tid at eksekvere
scriptet, og dels er det ikke ret pænt at logge ind igen og igen.

> Ved nogen hvor jeg kan starte mit script fra hvis jeg gerne vil åbne for
> stofanet forbindelsen hver gang jeg logger ind som bruger?

Umiddelbart ville jeg foreslå at du lod maskinen logge på når den booter (det
kan gøres ved at putte scriptet ind i /etc/init.d/ (eller det tilsvarende på
mandrake), og symlinke til det fra /etc/rc2.d/S99script eller tilsvarende).

Alternativt kan du jo lave et alias, så scriptet udføres ved en simpel
kommando, eksempelvis "a" eller lignende.

--
Søren O.                                       ,''`.
                                              : :' :