Re: [Forum] stofascript

From: Internetsnedkeren <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Sat Jun 15 2002 - 22:24:37 CEST

lørdag den 15. juni 2002 10:28 skrev du:
> Jeg er hel ny linuxbruger og jeg ved ikke hvordan jeg bruger stofascriptet
> Hjælp??
Åbn scriptet i en teksteditor.
Indsæt dine egne data i filen.(brugernavn, adgangskode)
Læg filen et sted under dit hjemmebibliotek.
Ændr rettighederne så den kan exekveres (foreks med kommandoen: 'chmod 777
stofanetscript'.
Gå ind i det directory hvor det ligger og skriv

./stofanetscript

 så skulle du kunne logge på.
Hvis du skriver

./stofanetscript 2

så logger du af.
Måske kunne nogen forklare hvor man kalder scriptet fra (.bashrc ??) når man
gerne vil have det til at logge på hvor gang man som bruger logger ind på
linux?
mvh Gunner