Re: [Forum] billedmanipulation

From: Torben Andersen <the.beauty@get2net.dk>
Date: Wed May 22 2002 - 13:37:19 CEST

Tak til Henrik Brix Andersen og Jens Rohde for deres råd. Jeg har
imidlertidig stadig problemer med at få det til at virke.

>a)
>Marker boxen "Use Dynamic Text" under tekstværktøjets indstillinger
>(Dobbeltklik på tekstværktøjet for at få dette nye vindue frem). Klik
>hvor teksten skal placeres og et nyt vindue kommer frem. Her skrives
>teksten og der vælges den vinkel teksten skal have.
>
>b)
>Indsætte teksten som et nyt lag (layer). Herefter vælges hele billedet
>med CTRL-A og transform værktøjet vælges. Her kan laget så roteres.

Hvordan indsættes teksten som lag (layer)? Jeg vælger lagjustering
f.eks. i midten. Nederst står der så: "Det aktuelle lag er ikke et
dynamisk tekstlag, eller det har ikke nogen alfakanal. Gennemtvinger
oprettelse af nyt lag.". Jeg skriver teksten og trykker ok. Så står
teksten i midten. Jeg trykker CTRL A og tranformerer teksten til en ny
placering og vinkel og trykker roter. Så bliver teksten
utydelig/flimrende. Jeg går udfra, at det skyldes, at teksten er på et
lag under baggrunden, men jeg kan ikke få det frem igen :-(

Håber, at nogen vil forbarme sig over mig (igen)

Mange hilsener Torben