Re: [Forum] ftp

From: Esben Nielsen <simlo@ifa.au.dk>
Date: Sun May 19 2002 - 22:40:03 CEST

På min RHJ 7.1 skal jeg ind og rette i /etc/xinetd.d/wu-ftpd
Alle netværks programmer, som i gamle dage lå i een lang fil i /etc/inetd
har i RH 7.[0|1] fået en fil hver i /etc/xinetd.d.
Mange af dem har linien "disabled=yes". Den skal selvfølgelig rettes til
"disabled=no". Dernæst skal du ind og tilføje dit netværk i
/etc/hosts.allow og /etc/hosts.deny.
hosts.deny:
 ALL EXCEPT sshd: ALL

hosts.allow:
 ALL: 10.7.

Men hæng mig ikke lige op på om RH også har andret hosts.allow/deny
systemmet....

Esben