[Forum] optagelse af tv (kwintv)

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Thu May 09 2002 - 23:19:43 CEST

Når jeg optager med kwintv, produceres en fil ved navn video.avi, som er ret
stor, og som ingen af mine programmer kan læse. Så den er ret nyttesløs.
TV-kortet er Hauppauge WinTv Pci på en pentium celeron 600 Mhz med 130 Mb ram.
Hvilke programmer kan optage og hvilke erfaringer har folk på listen her?
Jeg kører både med kwintv og xawtv, og xawtv kører bedst, men ingen af dem
kan optage ordentligt (det medfølgende program under windows laver også meget
mangelfulde optagelser, muligvis fordi jeg kører w2k, som virker ufatteligt
tung i forhold til min linux. Der mangler måske ressourcer - kunne ekstra ram
gøre det?)

--
Hilsen / Greetings
Claus Ladekjær Wilson