[Forum] Installparty på Skjoldhøjkollegiet

From: Jens Lindhardt <lindhardt@skjoldhoej.dk>
Date: Mon May 06 2002 - 02:17:37 CEST

For at være sikker på alle på listen har fat i hvad det drejer sig om
vil jeg lige skrive lidt om hvad der evt. kan foregå i weekenden den
15-17. maj.

Det er som sagt et installparty, dvs. folk kan tage en maskine med og få
installeret Linux på den.
Vi skal bruge en der kan lave et generelt foredrag om installation af
Linux, der udover er ideen at vi laver nogle workgroups i løbet af
weekenden, bl.a. vil Allan Hansson lave en om det nemmer vej fra Windows
til Linux workstation, er der andre der har ideer eller gerne vil lave
et foredrag eller workshop synes jeg de skal melde sig.

Jeg kunne forstille mig noget om firewalls, httpd (Apache), ftp og
samba. Der skulle også kunne blive tid til lidt The Party stemning i
løbet af weekenden.

Til dem der skulle være i tvivel så er der net forbindelse i tv-stuen,
som jeg har reserveret. Vi vil sørge for nogle switche eller hubs så
alle kan komme på nettet. Der er også projektor som kan benyttes ved de
forskellige foredrag og workshops.

Hvis der ikke snart er nogen der melder sig til at hjælpe med
arrangementet, bliver jeg nød til at afbestille tv-stuen, da jeg ikke
har tid til at lave det hele selv.

Mvh

/Jens