Re: [Forum] Win2000 og Suse 8

From: Lars Clausen <lrclause@cs.uiuc.edu>
Date: Sun May 05 2002 - 19:25:07 CEST

On Sun, 5 May 2002, Kasper Kamp Simonsen wrote:
> Hej...
>
> Jeg har prøvet at installere suse 8 sammen med min
> win2k men det gik ikke så godt, så nu håber jeg der
> er en som kan hjælpe.
[...]

Dengang jeg stadig dualbootede brugte jeg ikke LILO til at vælge. I stedet
lagde jeg LILO's bootsector ud på en floppy, og lod Window's bootsector
være på harddisken. Så kunne jeg blot have disken i når jeg ville til
Linux og tage den ud når jeg ville til Windows, i stedet for at skulle
vente på det rette tidspunkt i startup. Det tog ikke længere tid at boote
linux, for floppyen angiver blot hvor på harddisken kernelen er.

Det er i alle tilfælde godt at have sådan en floppy -- sæt blot
boot=/dev/fd0 i /etc/lilo.conf og kør lilo.

-Lars

--
Lars Clausen (http://shasta.cs.uiuc.edu/~lrclause)| Hårdgrim of Numenor
"I do not agree with a word that you say, but I   |----------------------------