[Forum] Installparty på Skjoldhøjkollegiet

From: jens Lindhardt <jens_lindhardt@hotmail.com>
Date: Sun May 05 2002 - 16:02:15 CEST

For at være sikker på alle på listen har fat i hvad det drejer sig om vil
jeg lige skrive
lidt om hvad der evt. kan foregå i weekenden den 15-17. maj.

Det er som sagt et installparty, dvs. folk kan tage en maskine med og få
installeret
Linux på den.
Vi skal bruge en der kan lave et generelt foredrag om installation af Linux,
der udover
er ideen at vi laver nogle workgroups i løbet af weekenden, bl.a. vil Allan
Hansson
lave en om det nemmer vej fra Windows til Linux workstation, er der andre
der har
ideer eller gerne vil lave et foredrag eller workshop synes jeg de skal
melde sig.

Jeg kunne forstille mig noget om firewalls, httpd (Apache), ftp og samba.
Der skulle
også kunne blive tid til lidt The Party stemning i løbet af weekenden.

Til dem der skulle være i tvivel så er der net forbindelse i tv-stuen, som
jeg har
reserveret. Vi vil sørge for nogle switche eller hubs så alle kan komme på
nettet. Der
er også projektor som kan benyttes ved de forskellige foredrag og workshops.

Hvis der ikke snart er nogen der melder sig til at hjælpe med arrangementet,
bliver jeg
nød til at afbestille tv-stuen, da jeg ikke har tid til at lave det hele
selv.

Mvh

/Jens