Re: [Forum] Win2000 og Suse 8

From: <frier@daimi.au.dk>
Date: Sun May 05 2002 - 11:45:57 CEST

Quoting Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>:

> Suse bliver fint installeret og den virker også
> som den skal. Den har selv lavet et entry i
> lilo.conf til min windows, men det virker
> ikke hvis jeg vælger windows i bootmenuen,
> den skriver noget i stil med NTDRL, altså
> at min boot tabel er fucked :-(.
>
> Nå under installationen skrev suse at man
> kunne køre en lili -u /dev/hda for at restore
> sin gamle boot tabel, så det prøvede jeg,
> hvilket resulterede i at den nu skriver
> Manglende operativsystem (egentligt lidt
> underligt da min win2k er en uk?)

Jeg vil foreslå at du først forsøger at boote
på en rescue-cd eller installations-cd og
derfra med lilo genskaber boot-sektoren. Du
bør jo nok også checke at partitionstabellen
er ok.

Alternativt kan du fra dos/windows køre en
'fdisk /u', hvilket efter sigende giver dig
en bootsektor, der booter den første aktive
partition. Det giver dig jo nok ikke adgang
til linux... Dette selvfølgelig også under
antagelse af at din partitionstabel er i orden.

Mvh Christian Frier