[Forum] Win2000 og Suse 8

From: Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>
Date: Sun May 05 2002 - 11:34:45 CEST

Hej...

Jeg har prøvet at installere suse 8 sammen med min
win2k men det gik ikke så godt, så nu håber jeg der
er en som kan hjælpe.

Jeg har en harddisk på 30 gb den er delt op i tre
parationer.

1: win2k ca 8 GB (fat32)
2: data ca 14 GB (fat32)
3: tomt ca 8 GB

Under på det tomme plads valgte jeg at lave en boot
paration på ca 256 mb og resten af disken blev
en ext3 paration til /

Suse bliver fint installeret og den virker også
som den skal. Den har selv lavet et entry i
lilo.conf til min windows, men det virker
ikke hvis jeg vælger windows i bootmenuen,
den skriver noget i stil med NTDRL, altså
at min boot tabel er fucked :-(.

Nå under installationen skrev suse at man
kunne køre en lili -u /dev/hda for at restore
sin gamle boot tabel, så det prøvede jeg,
hvilket resulterede i at den nu skriver
Manglende operativsystem (egentligt lidt
underligt da min win2k er en uk?)

Nogen der har nogen ide om hvordan jeg får
min win2k til at virke igen?

/Kasper