Re: [Forum] Wireless lan

From: Jens Rohde <jens@unix.dk>
Date: Thu May 02 2002 - 15:06:28 CEST

On Thu, 2002-05-02 at 15:02, Kasper Kamp Simonsen wrote:

Davs

> Jeg har besluttet mig for at jeg vil have et wireless netkort til
> min laptop, men jeg hvad skal man vælge? Det skal helst ikke koste
> for meget over 3500 kr.

Netgear kører fint. 2920 incl. forsendelse og moms fra Proconsult (både
accesspoint og pcmcia-kort).

> Hvad gør i med sikkerheden?

Sætter den til kun at acceptere de MAC's jeg vil bruge, og kører 128bit
WEP.

Egentlig burde man også overveje at smide det trådløse LAN ud i en DMZ,
da det selv med 128bit WEP er rapporteret som værende lidt sjusket i
kanterne.

/Jens