Re: [Forum] wine,vmware og usb

From: Esben Nielsen <simlo@ifa.au.dk>
Date: Tue Apr 30 2002 - 22:18:48 CEST

Eh, med vmWare skal man stadig have Windoze installeret. Det samme med
Win4Lin. Så ud over at slippe for reboot, er det jo begrænset, hvad du
opnår. (Win4Lin understøtter tilsyneladende ikke USB:
http://www.netraverse.com/support/docs/trouble/windows_printing.php)

Men af ren principel nysgerighed: Kan man snakke "rå" usb på bruger niveau
således en brugerapplikation kunne snakke med en eller anden usb tingest
uden at installere nye drivere kernen? Kunne Wine dermed
emulerere Windåses grænseflade til usb, så man kunne køre de medfølgende
programmer? Eller ligge usb på niveau med almindelige drivere, så man skal
ned i kernen?

Esben