[Forum] ntfs og ext3 sprm

From: Torben Andersen <the.beauty@get2net.dk>
Date: Sun Apr 21 2002 - 20:06:37 CEST

Hej allesammen,

Jeg har en dualboot maskine, som skal have opgraderet
operativsystemerne. I den forbindelse har jeg to spørgsmål:

1) Kan man skrive på et NTFS drev og hvilken kerne kræver det i givet
fald? Hvad er iøvrigt fordelene ved NTFS i forhold til VFAT ??
2) Har journaliserende filsystemer (eks. ext3) fordele udover, at alle
filer er opdaterede (jeg går udfra, at ældre som ext2 opdaterer med
regelmæssige mellemrum)?? Er ext3 iøvrigt stabilt ?

Mange hilsener Torben