Re: [Forum] Hvilken distribution til en IBm Thinkpad 760XL?

From: Frederik Dannemare <frederik@dannemare.dk>
Date: Wed Apr 17 2002 - 16:32:19 CEST

On Wed, 17 Apr 2002 16:10:03 +0200 (METDST)
Esben Nielsen <simlo@ifa.au.dk> wrote:
> Jeg håber så sandelig ikke med du anbefaler Debian til en newbee!
> Da jeg prøvede sidst var jeg rimelig habil Linux bruger, men Debian gav
> jeg op overfor (måske havde jeg blot misforstået noget?)

like a walk in the park.

seriøst, så er debian ikke svært at installere overhovedet, og når man først
har prøvet det et par gange, kan man gøre det med hovedet under armen.
eneste minus jeg umiddelbart kan se, er at man skal vide præcis, hvilket
hardware ens pc er bestykket af, så man kan tilvælge support for det
undervejs i installationen.

derudover bør man vælge 'simple' ved package selection. Så går man uden om
dselect, hvilket nok er tilrådelig, hvis man ikke er vant til den. jeg selv
bruger aldrig dselect.

/frederik