Re: [Forum] Hvilken distribution til en IBm Thinkpad 760XL?

From: Joergen Ramskov <joergen@ramskov.org>
Date: Wed Apr 17 2002 - 15:23:10 CEST

Karsten Guldager wrote:
> Hej
>
> Nu har jeg prøvet at installere Redhat 7.2 på min Thinkpad 760XL, men det
> kører ikke for godt, og jeg synes den sluger alt for meget harddisk plads.
> Kan I anbefale nogle andre distributioner, som ikke kræver så meget plads på
> hd (dvs <1000MB), gerne omkring 500MB? Hvad med Debian, Mandrake eller lign?
> Jeg behøver ikke at kunne køre Gnome eller KDE, men måske bare en af de
> mindre krævende.

Gentoo Linux måske: http://www.getoo.org

Det skal siges at jeg kun lige har installeret det og generelt er Linux
newbie, men umiddelbart synes jeg distroen er fed og den kræver absolut
ikke meget - du for som standard en basal linux installation. Gentoo
fungerer AFAIK meget lig FreeBSD mht. installation af software.

--
Joergen Ramskov - Do something useful with your idle cycles!
http://tsf.dbestern.net/