[Forum] Re: [Dkdg-general] Debian og Xfree-4.2.0

From: Peter Makholm <peter@makholm.net>
Date: Wed Apr 17 2002 - 10:38:16 CEST

Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har søgt på Debian.com efter en udgave af Xfree-4.2.0,
> den eneste jeg har fundet er: følgende:

XFree 4.2 vil ikke blive pakket før Branden Robinson er færdig til
at XFree 4.1 kan releases sammen med Woody.

Branden har skrevet et ualmindeligt venligt indlæg til debian-devel
hvor situationen bliver forklaret:
<http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01343.html>

Ellers kam man følge med i Brandens arbejde på hans Debian-hjemmeside:
<http://people.debian.org/~branden/>

Hvis man ikke kan stille sig tilfreds med det og man er rigtig modig
kan man gøre som Lasse Karkkainen og beklage sig til debian-devel:
<http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01289.html>

Men overvej lige følgende citat fra en anden af hans mail:

  Someone said that X is a difficult package to maintain and that
  there is nothing wrong if PACKAGING it takes 3+ months. People have
  managed to install it from sources in matter of HOURS (well, that
  didn't work for me, dunno why).

<http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01298.html>

Tænk lige over det først og overvej hvor mange arkitekture og
maskinopsætninger Brandens pakker skal virke på.

(Er man rigtig modig så skriver man Brandon istedet for Branden)

> Der er instaleret et "Matrox G450, 4X AGP" som i følge xfree.org

Jeg har et G550 kort i min maskine. Jeg bruger Matrox egen 4.1-driver
som midlertidig løsning. Enste problem er at jeg lige skal kopierer
driveren ind efter at have opgraderet X11 inden jeg genstarter X.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.