Re: [Forum] Re: [Forum] Redhat på IBM Thinkpad 760XL

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Tue Apr 16 2002 - 13:13:15 CEST

On Tue, 2002-04-16 at 13:06, Karsten Guldager wrote:
> Jeg overvejer at installere Redhat 7.1 eller 7.2 på en IBM Thinkpad 760XL, men jeg vil lige høre om I har nogle erfaringer med det.
> Jeg har ikke lyst/tid til at kæmpe en masse for at få netkort og lyd og X til at virke, så det skulle gerne køre smertefrit og virke i første hug, ellers beholder jeg win98.

Prøv evt. at søge på nettet. En hurtig søgning gav f.eks.
http://www.linux-on-laptops.com/
http://www.linux.org/hardware/laptop.html
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Laptop-HOWTO.html
http://www.redhat.com/mirrors/laptop/welcome.html

Selv har jeg ingen erfaringer med Linux på laptop, men det burde ikke
være så svært at sætte det op.
En god idé er at undersøge om hardware såsom chipset, gpu og skærm er
understøttet.

Mvh
./Brix

--